Chevy Tri Five Forum banner

Usuwanie uszczelki bloku 350

3 reading
591 views 19 replies 14 participants last post by  55 Tony  
#1 ·
Cześć,
po zdjęciu jednej z głowic wiedziałem, że muszę oczyścić stare pozostałości uszczelki z bloku. Kupiłem spray do usuwania uszczelek i zacząłem go czyścić żyletką, chociaż nie mogę pozbyć się małych plamek po starej uszczelce. Dwa lewe cylindry na zdjęciu pokazują nieoczyszczoną stronę. Dwa cylindry po prawej stronie pokazują blok po jednym przejściu żyletką i sprayem do uszczelek. Jak czysty powinien być blok, zanim będę mógł założyć nową głowicę?

Czy muszę się martwić rdzą w kanałach chłodzących?

I czy to duży problem, że trochę spudłowałem ze sprayem do uszczelek i przypadkowo spryskałem jeden z tłoków? Czy powinienem zignorować małą plamkę, którą oczyściłem z nagaru, czy też powinienem spróbować oczyścić tłoki?

Ogólnie staram się uważać, żeby nie zepsuć bloku. Nigdy nie będę przekraczał 400 KM, więc nie potrzebuję jakiejś szalonej jakości wykonania pod kątem osiągów, ale zdecydowanie chcę, aby uszczelnienie było trwałe.
 

Attachments

#5 ·
Powinieneś mieć tylko czysty metal na głowicach i bloku przed zainstalowaniem nowych uszczelek. Mam różne skrobaki w zależności od materiału i sytuacji.

Moim ulubionym jest 15-centymetrowy kawałek starego pilnika z ładnym drewnianym uchwytem. Skróciłem go i naostrzyłem koniec - ale nie za ostro, ponieważ nie chcę zarysować ani wyszczerbić tego, co skrobię.

Moim następnym wyborem jest kawałek akrylu, taki jak pleksi, o grubości około 1,4. Mogę go bardzo ostro naostrzyć bez obawy zarysowania aluminium lub miękkich materiałów. Trzeba go często ostrzyć, ale to szybkie dotknięcie na szlifierce taśmowej i powrót do pracy.

Mam też mały zakrzywiony stalowy skrobak i skrobak z ostrzem. Używane z najwyższą ostrożnością, każdy z nich może być używany bez uszkadzania bloku lub głowic, ale w przypadku aluminium najczęściej używam skrobaka akrylowego. Używałem nawet dłuta do drewna, ale tylko z najwyższą ostrożnością.

Na koniec wezmę dobrej jakości kamień do ostrzenia i trochę WD 40 i kamień, aby usunąć wszelkie wystające punkty lub miejsca z brudem. Nie ma potrzeby martwić się o miejsca rdzy wewnątrz kanału wodnego lub na powierzchniach, które nie służą do uszczelniania.
Image

Image
 
#7 · (Edited)
Uważaj na piasek lub żwir... Masz odsłonięte tłoki z pierścieniami, które chętnie zatrzymują zanieczyszczenia i mogą porysować ścianki cylindrów. Używam plasteliny i robię z niej węża, układam go okrężnie, aby zakryć szczeliny pierścieni, a następnie używam powietrza i odkurzacza, aby podnieść i wyssać wszelkie obce materiały z czyszczonych powierzchni. Nie zapomnij, jeśli jest to materiał ścierny, zmieniasz płaską powierzchnię.
 
#8 ·
Nigdy nie użyłbym żadnego materiału ściernego na pokładzie. Używam tylko ostrego dłuta i jednostronnych brzytew. i mam wykończenie jak na zdjęciach w poście nr 5
 
#14 ·
Do ciężkich zastosowań niektórzy z nas mają skrobak do uszczelek Snap-On, które są dostępne używane na Ebay.
View attachment 467749
Mam jeden z nich i używam go do wstępnych ciężkich prac, kilka różnych starych małych pilników zeszlifowanych do skrobania w ciasnych miejscach, potem do żyletki, potem do pada Scotchbrite zwilżonego rozpuszczalnikiem mineralnym.
 
#18 ·
Kiedy byłem kierownikiem serwisu w salonie GM, miałem spotkanie ze wszystkimi technikami i poinformowałem ich, że zwolnię każdego, kogo złapię na używaniu Roloca na silniku, gdzie żwir mógłby dostać się do silnika, jak w przypadku głowic i kolektorów dolotowych. Stało się to po tym, jak musieliśmy kupić kilka silników lub je remontować. Ten żwir z podkładki Roloc może zniszczyć dół silnika, widziałem to zbyt wiele razy. Nie wspominając o tym, że powierzchnia pozostaje w bałaganie.