Dziś był wspaniały dzień dla mnie i mojego '57 Chevy! Spędziliśmy popołudnie w firmie o nazwie Next Level Raceworks, aby dostroić silnik na hamowni podwoziowej, co było dla mnie nowym doświadczeniem. Next Level znajduje się w Gray, TN, około 25 minut od mojego miejsca zamieszkania. Byłem zarówno podekscytowany, jak i trochę zdenerwowany, przystępując do tej sesji na hamowni. Był to przecież samochód, który zbudowałem w moim domowym garażu, bez nikogo, kto by mnie pilnował, aby wychwycić moje błędy lub przeoczenia. Ale na szczęście nic się nie zepsuło, nie odpadło ani nie zapaliło podczas sesji na hamowni. Poznałem tunera o imieniu Brandon. Super miły facet, twardo stąpający po ziemi. Szybko dowiedziałem się, jak dobry jest w strojeniu silników i sterowanych komputerowo skrzyń biegów na hamowni. Pierwszą rzeczą, jaką zrobił, było wejście do mojego samochodu, podłączenie laptopa do mojego portu OBD II i wybranie się na przejażdżkę. Był nieobecny przez około 15 minut. Zacząłem się martwić. Nigdy wcześniej nie pozwoliłem nikomu odjechać moim '57. To było trochę jak oddanie dziecka obcemu. Ale oczywiście wrócił. Wysiadł i poinformował mnie, że mapowanie paliwa było wszędzie, gdy jechał, i ogólnie było bardzo ubogie. Z tym wsiedliśmy do samochodu na hamowni i zaczął swoje strojenie. Grzebał w tabelach paliwowych i zapłonowych, robił kilka częściowych przejazdów na hamowni, aby zobaczyć wyniki, grzebał jeszcze trochę, przejechał jeszcze trochę i tak dalej. Następnie wykonał pierwszy pełny test. Liczba koni mechanicznych w tym przejeździe zmartwiła mnie: tylko 375 KM. Myślałem sobie: "Człowieku, musi znaleźć prawie 100 koni mechanicznych więcej, aby zbliżyć się do liczby, którą miałem w głowie, czyli około 460. Zacząłem się zastanawiać, czy tak duży wzrost jest w ogóle osiągalny. Ale wkrótce odkryłem, że Brandon jest tym facetem!! Ponownie pogrzebał w swoim laptopie i wykonał kolejny przejazd. 429 KM i 499 ft. lbs. momentu obrotowego! Teraz coś się dzieje, myślę sobie! Znajdź jeszcze 30 KM, proszę! Ponownie uderza w klawisze laptopa i podczas ostatniego przejazdu na hamowni... BOOM!!! 469,8 KM i 536,1 ft. lbs. momentu obrotowego!!!
Panie i panowie, to jest moment obrotowy na poziomie "big block" z 376-calowego smallblocka! Po tym wszystkim miałem jeszcze jedną prośbę do Brandona. Używam automatycznej skrzyni 4L80e, która jest sterowana przez kontroler U.S. Shift. Jedną z fajnych funkcji jest Flex-Shift, która pozwala za naciśnięciem przycisku przejść z regularnej pracy automatycznej do pełnego trybu manualnej zmiany biegów. Potrzebowałem, aby Brandon podłączył swój laptop do kontrolera i włączył tę funkcję oraz odpowiednio ją dla mnie skonfigurował, co zrobił. Ta funkcja będzie bardzo przydatna na dragstripie, nie tylko do manualnej zmiany biegów podczas jazdy, ale także podczas moich burnoutów. Ogólnie rzecz biorąc, był to bardzo przyjemny, zabawny dzień. Nie mógł pójść lepiej i jestem bardzo zadowolony z wyników! Zdejmuję kapelusz przed ludźmi z Next Level Raceworks! Następny przystanek, testy i strojenie w Bristol Dragway, znanym również jako Thunder Valley! BTW, mam film z mojego przejazdu na hamowni, ale nie wiem, jak go tutaj opublikować.


