Chevy Tri Five Forum banner

Dzisiaj miałem mojego '57 210 na hamowni podwoziowej

1.2K views 37 replies 16 participants last post by  Bitchin'57  
#1 · (Edited)
Dziś był wspaniały dzień dla mnie i mojego '57 Chevy! Spędziliśmy popołudnie w firmie o nazwie Next Level Raceworks, aby dostroić silnik na hamowni podwoziowej, co było dla mnie nowym doświadczeniem. Next Level znajduje się w Gray, TN, około 25 minut od mojego miejsca zamieszkania. Byłem zarówno podekscytowany, jak i trochę zdenerwowany, przystępując do tej sesji na hamowni. Był to przecież samochód, który zbudowałem w moim domowym garażu, bez nikogo, kto by mnie pilnował, aby wychwycić moje błędy lub przeoczenia. Ale na szczęście nic się nie zepsuło, nie odpadło ani nie zapaliło podczas sesji na hamowni. Poznałem tunera o imieniu Brandon. Super miły facet, twardo stąpający po ziemi. Szybko dowiedziałem się, jak dobry jest w strojeniu silników i sterowanych komputerowo skrzyń biegów na hamowni. Pierwszą rzeczą, jaką zrobił, było wejście do mojego samochodu, podłączenie laptopa do mojego portu OBD II i wybranie się na przejażdżkę. Był nieobecny przez około 15 minut. Zacząłem się martwić. Nigdy wcześniej nie pozwoliłem nikomu odjechać moim '57. To było trochę jak oddanie dziecka obcemu. Ale oczywiście wrócił. Wysiadł i poinformował mnie, że mapowanie paliwa było wszędzie, gdy jechał, i ogólnie było bardzo ubogie. Z tym wsiedliśmy do samochodu na hamowni i zaczął swoje strojenie. Grzebał w tabelach paliwowych i zapłonowych, robił kilka częściowych przejazdów na hamowni, aby zobaczyć wyniki, grzebał jeszcze trochę, przejechał jeszcze trochę i tak dalej. Następnie wykonał pierwszy pełny test. Liczba koni mechanicznych w tym przejeździe zmartwiła mnie: tylko 375 KM. Myślałem sobie: "Człowieku, musi znaleźć prawie 100 koni mechanicznych więcej, aby zbliżyć się do liczby, którą miałem w głowie, czyli około 460. Zacząłem się zastanawiać, czy tak duży wzrost jest w ogóle osiągalny. Ale wkrótce odkryłem, że Brandon jest tym facetem!! Ponownie pogrzebał w swoim laptopie i wykonał kolejny przejazd. 429 KM i 499 ft. lbs. momentu obrotowego! Teraz coś się dzieje, myślę sobie! Znajdź jeszcze 30 KM, proszę! Ponownie uderza w klawisze laptopa i podczas ostatniego przejazdu na hamowni... BOOM!!! 469,8 KM i 536,1 ft. lbs. momentu obrotowego!!!
😎
👍
👍
Panie i panowie, to jest moment obrotowy na poziomie "big block" z 376-calowego smallblocka! Po tym wszystkim miałem jeszcze jedną prośbę do Brandona. Używam automatycznej skrzyni 4L80e, która jest sterowana przez kontroler U.S. Shift. Jedną z fajnych funkcji jest Flex-Shift, która pozwala za naciśnięciem przycisku przejść z regularnej pracy automatycznej do pełnego trybu manualnej zmiany biegów. Potrzebowałem, aby Brandon podłączył swój laptop do kontrolera i włączył tę funkcję oraz odpowiednio ją dla mnie skonfigurował, co zrobił. Ta funkcja będzie bardzo przydatna na dragstripie, nie tylko do manualnej zmiany biegów podczas jazdy, ale także podczas moich burnoutów. Ogólnie rzecz biorąc, był to bardzo przyjemny, zabawny dzień. Nie mógł pójść lepiej i jestem bardzo zadowolony z wyników! Zdejmuję kapelusz przed ludźmi z Next Level Raceworks! Następny przystanek, testy i strojenie w Bristol Dragway, znanym również jako Thunder Valley! BTW, mam film z mojego przejazdu na hamowni, ale nie wiem, jak go tutaj opublikować.
 

Attachments

#3 ·
Wow, to świetnie wyglądający 57 z liczbami, które to potwierdzają. Nie wiem, co zrobiłeś, aby zbudować swój silnik, ale osiągnął dobre wyniki, plus tracisz moc na hamowni podwoziowej, plus przez automatyczną skrzynię biegów, czy przepuszczasz go przez tłumiki na hamowni, czy używasz wycięć? Mam Corvette z 95 roku, którą przebudowałem z wałem korbowym stroker (383), portowanymi seryjnymi głowicami lt-1 z lepszymi zaworami, 1.6 rolkowymi dźwigienkami, CompCam, kutymi tłokami i korbowodami z śrubami, nowym optisparkiem, większymi wtryskiwaczami. Działał okropnie, dopóki nie zabrałem go na strojenie na hamowni. Pierwsza sesja była dobra, ale tylko do około 4800 obr./min, za słaba pompa paliwa. Pojechałem do domu i ulepszyłem pompę, wróciłem i dokończył strojenie, działa dobrze podczas jazdy w trybie rejsowym i zamienia się w bestię, gdy jest mocno eksploatowany. Strojenie na hamowni jest warte swojej ceny, zwłaszcza w przypadku rzeczy z wtryskiem i sterowaniem komputerowym.
 
#9 · (Edited)
Wow, zgadza się, to świetnie wyglądający 57 z liczbami, które to potwierdzają. Nie wiem, co zrobiłeś, żeby zbudować swój silnik, ale osiągnął dobre wyniki, plus tracisz moc na hamowni podwoziowej, plus przez automatyczną skrzynię biegów, czy przepuszczasz go przez tłumiki na hamowni, czy używasz wydechów przelotowych? Mam Corvette z 95 roku, którą przebudowałem z wałem korbowym stroker (383), portowanymi seryjnymi głowicami lt-1 z lepszymi zaworami, 1.6 wałkami rozrządu, wałkami CompCam, kutymi tłokami i korbowodami na śruby, nowym optisparkiem, większymi wtryskiwaczami. Działał okropnie, dopóki nie zawiozłem go na strojenie na hamowni. Pierwsza sesja była dobra, ale tylko do około 4800 obr./min, za słaba pompa paliwa. Pojechałem do domu i zmodernizowałem pompę, wróciłem i dokończył strojenie, działa dobrze w trybie jazdy po mieście i zamienia się w bestię, gdy jest mocno eksploatowany. Strojenie na hamowni jest warte swojej ceny, zwłaszcza w przypadku silników z wtryskiem i sterowanych komputerowo.
Dzięki! Oto szybki przegląd mojego silnika. Zacząłem od silnika LS3/495 HP z fabryki Chevrolet Performance. Następnie wymieniłem wałek rozrządu na zestaw Texas Speed stage 3. Dodałem wałki rozrządu Texas Speed z pełnym rolkowaniem, kolektor dolotowy Holley Hi-Ram, elektryczną pompę wody Meziere, Super Damper ATI z redukcją 10% i długie kolektory wydechowe Hooker.

Moja skrzynia biegów to przebudowana 4L80e, z zestawem zmiany biegów TransGo HD2 i konwerterem o prędkości obrotowej 4200 obr./min Circle D.
 

Attachments

#7 ·
So, you made some good top end hp. Did he mess with part throttle, driveability, etc? Hp numbers were at rear wheels? They are very impressive.
Robił to na hamowni, tak mi się wydawało. Jechało się nim w drodze do domu zdecydowanie bardziej responsywnie. Żadnych problemów w drodze do domu.
 
#5 ·
Świetne liczby mocy, teraz tylko ostrzeżenie, te opony sportowe MT mają ZEROWĄ przyczepność na torze. nawet z moim małym blokiem kręcą się jak na smarze. Gorąco polecam zestaw Nitto NT555R2, przyklejają się jak klej po małym paleniu.
 
#6 · (Edited)
#21 ·
Cieszę się, że nadal masz tego 57, pamiętam budowę, wykonałeś niesamowitą robotę jak na garażową budowę, liczby teraz to potwierdzają (y)
Bardzo doceniam! To teraz mój hot rod na emeryturze! Wyprowadziłem się z Florydy i przeszedłem na emeryturę do północno-wschodniego Tennessee. Kultura klasycznych samochodów jest tu silna!
 
#23 ·
Nie nazwałbym tego lenistwem, nazywam to mądrzejszym, nie cięższym pracowaniem, i dobrze wydanymi pieniędzmi.
 
  • Like
Reactions: Bitchin'57
#26 · (Edited)
Nie nazwałbym tego lenistwem, nazywam to mądrzejszym, nie cięższym, i dobrze wydanymi pieniędzmi.
Zgadzam się. Mirror Finish Polishing wykonał fenomenalną robotę przy moim kolektorze dolotowym i obudowie przepustnicy. Kiedy skończyli, części wyglądały, jakby były zanurzone w chromie.
 

Attachments

#27 ·
Piękna konstrukcja. Jak się nim jeździ po mieście z konwerterem o prędkości 4200 obr./min? Ma dużo mocy, lol.

Larry.
Dzięki. Jeździ się nim znacznie lepiej, niż można by pomyśleć. To tak, jakby konwerter miał podwójną osobowość. Ale kiedy naciskasz przepustnicę przy niskich prędkościach, ten wysoki moment obrotowy wchodzi do gry!
 
#28 ·
Cholera, pewnie sprawi, że mój BBC będzie się wstydliwie toczył do domu. :cry:
Jaki był koszt i czy oferują tylko jeden lub dwa biegi bez strojenia?
Czy on lub ja zmienilibyśmy jakieś dysze gaźnika lub PV? Osobiście, najgorszą rzeczą po strojeniu wtórników jest robienie tego, gdy jest GORĄCO.
Myślę, że to około godziny jazdy dla mnie, ale ostatnio, kiedy sprawdzałem, było kilka miejsc w/w Knoxville, które są bliżej. Mam moje pierwotne dysze całkiem dobrze ustawione (używając wskaźnika A/F) i muszę dokończyć wtórniki. Potem chyba przetestuję.
 
#29 ·
Cholera, to prawdopodobnie sprawi, że mój BBC zawstydzi się i wróci do domu. :cry:
Jaki był koszt i czy oferują tylko jeden lub dwa biegi bez strojenia?
Czy zmieniliby dysze gaźnika lub PV?
Osobiście jedyną rzeczą gorszą od strojenia drugorzędnych jest robienie tego, gdy jest GORĄCO.
Myślę, że to trochę ponad godzinę jazdy dla mnie, ale ostatnio, kiedy sprawdzałem, było kilka miejsc w/w Knoxville, które są bliżej. Mam swoje pierwotne gaźniki całkiem dobrze ustawione (używając wskaźnika A/F) i muszę dokończyć drugorzędne. Potem chyba przetestuję.
Musiałbyś do nich zadzwonić, żeby mogli odpowiedzieć na te pytania.
 
#37 ·
Bardzo imponujące, mam nadzieję, że nie jest uzależniony od obrotów, przyznaję, że jako młodszy ścigałem się na ulicy z silnikiem small block z wałkiem rozrządu o stopniu sprężania 12,7:1, regularnie osiągając prędkość 7200 do 7400 obr./min. Wydawałem ogromne ilości pieniędzy, sprężyny zaworowe, części układu napędowego, sprzęgła itp. Myślałem, że coś osiągam, wygrywając silnikiem small block, pokonując większość konkurentów, głupie, trochę mi zajęło, żeby to zrozumieć. Obecnie używam łagodniejszych silników, które osiągają szczyt przy znacznie bardziej przyjaznych dla długowieczności 6 tys. obr./min. Obroty są wrogiem długowieczności. Czuje się świetnie, brzmi świetnie, ale na dłuższą metę jest drogie.