Chevy Tri Five Forum banner

Quadrajet mieszanka powietrze/paliwo proszę o pomoc

21K views 14 replies 8 participants last post by  Larry's 57 Bel Air  
#1 ·
Uruchamiam quadrajeta w moim 350. Od kiedy go mamy, pracuje na bogato. Rury są całe czarne w środku, podobnie jak moje świece zapłonowe.

Sprawdziłem śruby regulacji mieszanki powietrze/paliwo. Po stronie kierowcy jest 5 i trochę obrotów, po stronie pasażera 2 i 3/4 obrotu.

Kupiłem wakuometr i sprawdziłem podciśnienie przy ustawieniu śrub na podaną powyżej wartość. Odczyt wynosił 0. Silnik był również rozgrzany. Trochę podkręciłem silnik, aby upewnić się, że mój miernik działa i działa.

Zresetowałem śruby regulacji mieszanki do 2 obrotów po obu stronach. Ponownie brak odczytu podciśnienia. ALE na podłodze było sporo wody, w połączeniu z czarną sadzą, która znajdowała się w spalinach z powodu pracy na bogato.

Podłączyłem wakuometr z przodu gaźnika.

Czy ktoś może mi pomóc, nie jestem pewien, jaka jest prawidłowa liczba obrotów na początek i dlaczego nie otrzymuję odczytu podciśnienia.
 
#2 ·
Musisz podłączyć wakuometr do pełnego podciśnienia w kolektorze dolotowym. Oznacza to, że każde złącze znajduje się poniżej przepustnic gaźnika lub złącze na kolektorze dolotowym. Po podłączeniu i rozgrzaniu silnika, procedura, której używam, polega na obniżeniu obrotów biegu jałowego o około 150 obr./min i wyregulowaniu jednej śruby mieszanki zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a następnie przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, aż do uzyskania najwyższego odczytu, a następnie zrobieniu tego samego z drugą śrubą. Następnie podnieś obroty biegu jałowego do normy i powtórz kroki. Pomaga to zrównoważyć gaźnik w celu uzyskania dobrych odczytów końcowych. Na końcu śruby nie będą miały takiej samej liczby obrotów. Mam nadzieję, że to pomoże. Poniżej znajduje się link, który pomoże w rozwiązywaniu problemów dla różnych wskazań wskaźnika.
http://www.secondchancegarage.com/public/186.cfm Bob:bowtieb:
 
#3 · (Edited)
Musisz podłączyć wakuometr do pełnego podciśnienia w kolektorze dolotowym. Oznacza to dowolne złącze poniżej przepustnic gaźnika lub złącze na kolektorze dolotowym. Po podłączeniu i rozgrzaniu silnika, procedura, której używam, polega na obniżeniu biegu jałowego o około 150 obr./min i wyregulowaniu jednej śruby mieszanki zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a następnie przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, aż do uzyskania najwyższego odczytu, a następnie zrobieniu tego samego z drugą śrubą, a następnie podniesieniu obrotów biegu jałowego do normy i powtórzeniu kroków. Pomaga to zrównoważyć gaźnik, aby uzyskać dobre odczyty końcowe. Na końcu śruby nie będą miały takiej samej liczby obrotów. Mam nadzieję, że to pomoże. Poniżej znajduje się link, który pomoże w rozwiązywaniu problemów z różnymi wskazaniami wakuometru.
http://www.secondchancegarage.com/public/186.cfm Bob:bowtieb:
Podłączyłem wakuometr do kolektora dolotowego, gdzie znajduje się serwo hamulcowe. Jest miejsce, w którym mogłem się wpiąć bez zdejmowania żadnych węży/przewodów. Zacząłem od 2 obrotów, a najwyższe podciśnienie, jakie mogłem uzyskać, wynosiło 14. Jest lepiej niż na początku.

Mam nadzieję, że to lepsze. Pojadę jutro na przejażdżkę.
 
#4 ·
Śruby biegu jałowego są do biegu jałowego.

Wątpię, żeby bogaty bieg jałowy miał sprawić, że twoje świece będą czarne, chyba że pozwalasz mu pracować na biegu jałowym dłużej niż jeździsz. Co było wcześniej w Q-jet? Może trzeba będzie zacząć bawić się różnymi dyszami głównymi i/lub iglicami, aby go odchudzić. Następnie trzeba sprawdzić również sprężynę tłoka mocy. Jeśli sprężyna jest zbyt mocna dla wytwarzanej próżni, tłok mocy sprawi, że będzie pracował bardzo bogato. Możesz używać tego samego q-jet w silniku sześciocylindrowym lub BB 454. Wszystko zależy od dysz, iglic i sprężyn. Śruby regulacyjne służą do biegu jałowego i różnią się od tych w innych gaźnikach, mierzą one powietrze, a nie paliwo. Zaplanuj zapoznanie się ze wszystkimi jego elementami wewnętrznymi. To świetne gaźniki, ale ich prawidłowe ustawienie wymaga trochę czasu. Wyszukaj w sieci i przeczytaj o nich jak najwięcej. Jest tam mnóstwo informacji.
 
#14 ·
Zostałem poprawiony!

Wątpię, żeby bogata mieszanka na biegu jałowym miała zaczernić świece zapłonowe, chyba że pozwalasz mu pracować na biegu jałowym dłużej niż jeździsz. Co było wcześniej w Q-jet? Być może trzeba zacząć bawić się różnymi dyszami głównymi i/lub iglicami, aby go zubożyć. Następnie musisz również sprawdzić sprężynę tłoka mocy. Jeśli sprężyna jest zbyt mocna dla podciśnienia, jakie ma, tłok mocy sprawi, że będzie pracował bardzo bogato. Możesz używać tego samego q-jet w silniku sześciocylindrowym lub BB 454. Wszystko zależy od dysz, iglic i sprężyn. Śruby regulacyjne służą do regulacji biegu jałowego i różnią się od innych gaźników, mierzą powietrze, a nie paliwo. Planuj zapoznać się ze wszystkimi jego elementami wewnętrznymi. To świetne gaźniki, ale ich prawidłowe ustawienie wymaga trochę czasu. Wyszukaj w Internecie i przeczytaj o nich jak najwięcej. Jest tam mnóstwo informacji.
Dobre źródło poinformowało mnie, że mylę się, mówiąc, że śruby regulacyjne biegu jałowego mierzą powietrze, a nie paliwo. (tutaj i w innych postach) Stwierdziłem również, że liczba miejsc, w których to czytałem, jest przytłoczona przez liczbę miejsc, w których mówi się, że mierzą paliwo. Czy ktoś wie to na pewno? Naprawdę jestem zaskoczony, że nikt mnie tutaj nie poprawił. Czy ktoś inny został wprowadzony w błąd przez te same nieprawidłowe strony internetowe?
 
#8 ·
Dwie śruby z przodu dolnej części gaźnika służą tylko do regulacji mieszanki na biegu jałowym. Po przekroczeniu prędkości obrotowej biegu jałowego do gry wchodzą iglice mieszanki pierwotnej, a następnie progresywne iglice wtórne z tyłu. Igły pierwotne mogły zostać w pewnym momencie zamienione. Istnieje wiele różnych modeli, ale niektóre z igieł są zwężane, a niektóre stopniowane. Aby je wymienić, musisz zdjąć górę gaźnika. Grubsza średnica dla uboższej mieszanki. Rozmiar jest wybity na igłach.

Przy benzynie bezołowiowej spaliny będą miały normalnie szary lub węglowy kolor, tak samo jak świece zapłonowe. Czy spaliny pachną bogato i palą oczy, jeśli obroty silnika są wyższe niż na biegu jałowym, gdy stoisz za samochodem? Byłaby to obserwacja bogatej pracy. Czy samochód szarpie podczas przyspieszania?

Nie jestem pewien, gdzie początkowo podłączyłeś miernik podciśnienia, ale powinien on coś wskazywać, a nie zero.

Regulacja mieszanki na biegu jałowym: Wkręć śruby do końca, a następnie wykręć je o około 2 obroty. Uruchom samochód z podłączonym podciśnieniem i wyreguluj śruby, aby uzyskać najwyższe podciśnienie, a następnie wkręć je z powrotem o ćwierć obrotu. Ponownie, dotyczy to tylko biegu jałowego.
 
#9 ·
Dwie śruby z przodu dolnej części gaźnika to tylko śruby regulacji mieszanki biegu jałowego. Po przekroczeniu prędkości biegu jałowego do gry wchodzą iglice mieszanki pierwotnej, a następnie progresywne iglice wtórne z tyłu. Iglice pierwotne mogły zostać w pewnym momencie zamienione. Istnieje wiele różnych modeli, ale niektóre z iglic są stożkowe, a niektóre stopniowane. Aby je wymienić, musisz zdjąć górę gaźnika. Grubsze średnice dla uboższej mieszanki. Rozmiar jest wybity na iglicach.

Przy benzynie bezołowiowej spaliny będą normalnie spalać się na szaro lub węgiel drzewny, tak samo ze świecami zapłonowymi. Czy spaliny pachną bogato i palą w oczy, jeśli obroty są wyższe niż na biegu jałowym, gdy stoisz za samochodem? Byłaby to obserwacja bogatej pracy. Czy samochód szarpie podczas przyspieszania?

Nie jestem pewien, gdzie początkowo podłączyłeś miernik podciśnienia, ale powinien on coś wskazywać, a nie zero.

Regulacja mieszanki biegu jałowego: Wkręć śruby do końca, a następnie wykręć je o około 2 obroty. Uruchom samochód z podłączonym podciśnieniem i wyreguluj śruby, aby uzyskać najwyższe podciśnienie, a następnie wkręć je z powrotem o ćwierć obrotu. Ponownie, dotyczy to tylko biegu jałowego.
Cieszę się, że ktoś popiera mnie w kwestii śrub IDLE. Chociaż moje rury wydechowe pozostają osmolone, moje świece zapłonowe palą się na brązowo do biało. Czy O/P jest już tutaj? Czy gaźnik został zdjęty z większego silnika? Na gaźniku powinien znajdować się numer, myślę, że zaczyna się od 170. Zdobądź ten numer, a być może będziesz w stanie powiedzieć, z czego został zdjęty.
 
#10 ·
Pracowałem dla guru Q-jet, kiedy byłem dzieckiem. Właściwie dostałem tam pracę, kiedy tata zabrał swojego vana 73 Rally STX, ponieważ spalał 9 mpg i zostawiał za sobą czarny dym. Robił 3 lub 4 Q-jety tygodniowo i to było 35 lat temu. Dobre czyszczenie i zestaw z nowym pływakiem i regulacja ssania, a van osiągnął aż 14 mpg! :)

Zgadzam się z tobą w sprawie śrub regulacji mieszanki na biegu jałowym, ale nigdy nie zasugerowałbym zagłębiania się w zmianę iglic i dysz przed wypróbowaniem nowego pływaka i prawidłowej regulacji/działania ssania. Żadne iglice ani dysze nie pomogą, jeśli pływak jest zatopiony i/lub ssanie się zacina.
 
#11 ·
Nie mam dużego doświadczenia z Q-jetami, ale mam fabrycznie regenerowany element w moim Caddy. Więc mogę pomóc z punktu widzenia wiedzy, jak te gaźniki reagują, gdy są w dobrym stanie. Nie czułem się komfortowo z remontem mojego Q-jeta, więc kupiłem regenerowany gaźnik za 190 $ (po wymianie rdzenia) od Rock Auto. W ten sposób wiedziałem, że będzie dobrze. Po pierwsze, musisz określić, jaki rozmiar ma gaźnik. Jeśli masz Q-jeta z czegoś takiego jak mój 472, nie będzie to optymalne na małym bloku.
Moja rura wydechowa jest również osmolona, ​​ale świece zapłonowe pokazują dobrą mieszankę. Nie martwiłbym się tym, co widzisz w rurze, martwiłbym się tym, co mówią ci świece zapłonowe. Przy śrubach tak daleko wykręconych, było za bogato po tej jednej stronie. To mówi mi, że ktoś próbował zrekompensować problem mechaniczny w gaźniku. Chcesz zacząć od 2,5 obrotu jako punktu wyjścia, a następnie dostosować od tego miejsca. Pamiętaj, że nowoczesne paliwo nie ma takiej samej energii jak starsze paliwo ze względu na zawartość etanolu, więc prawdopodobnie okaże się, że musisz wzbogacić mieszankę biegu jałowego nieco powyżej ustawień fabrycznych. Mój silnik reaguje na dość małe zmiany w śrubach mieszanki biegu jałowego, więc jeśli Twój nie, prawdopodobnie występują problemy wewnętrzne z gaźnikiem. To kolejne miejsce, w którym mieszanki etanolu szkodzą starym samochodom. Jakakolwiek guma lub plastik w starym gaźniku nie jest odporna na etanol i stosunkowo szybko się pogorszy z tego powodu. Zdecydowanie należy go dobrze wyremontować lub po prostu całkowicie wymienić. Q-jety mogą być świetnymi gaźnikami wydajnościowymi, ale potrzebujesz odpowiedniego rozmiaru i odrobiny wiedzy na temat tuningu, aby uzyskać z nich jak najwięcej w zastosowaniach niestandardowych.
 
#12 ·
Ja Przy tak bardzo wykręconych śrubach było za bogato po jednej stronie.
Jak już wspomniałem, śruby w q-jet mierzą powietrze, a nie paliwo, więc śruba, która była bardziej wykręcona, sprawiłaby, że mieszanka byłaby uboższa, a nie bogatsza. Ponadto śruby te służą tylko do pracy na biegu jałowym, a nie do warunków jazdy.
 
#15 ·
Sposób, w jaki czytam jedną ze stron o gaźnikach, jest taki, że śruby regulacji biegu jałowego nie zmieniają stosunku powietrza do paliwa, który jest z góry określony przez dysze w gaźniku. Kontrolują one OBJĘTOŚĆ powietrza/paliwa wchodzącego do gaźnika na biegu jałowym. Zatem wychodzenie to więcej powietrza/paliwa, a wchodzenie to mniej powietrza/paliwa, ale stosunek pozostaje taki sam.
Znalazłem w garażu mój stary czytnik mieszanki powietrze/paliwo Wheatstone. Użyłem go do ustawienia mojego silnika 30 Chevy kilka lat temu i nigdy nie musiałem go ponownie regulować. Zatem po osiągnięciu wysokiej próżni, wysokich obrotów na moim WCFB 2505S, podłączyłem mój analizator powietrze/paliwo mostka Wheatstone z wężem do rury wydechowej i stwierdziłem, że mój stosunek wynosił 11/1. Nic dziwnego, że mój samochód nie pracował dobrze na biegu jałowym. Potrzebowałem 7/8 obrotu obu śrub regulacyjnych do wewnątrz, aby uzyskać wynik między 13 a 14:1 na wskaźniku. Mój samochód teraz pracuje na biegu jałowym prawie idealnie. To tylko moje ustalenia i .02.