Chevy Tri Five Forum banner

4l60 vs 700r4

1 reading
20K views 12 replies 7 participants last post by  papastoyss  
#1 ·
Widzę wiele skrzyń biegów 4l60 na sprzedaż w rozsądnej cenie. Czy technologia posunęła się na tyle do przodu, aby umożliwić użycie jej z silnikiem SBC 283/327? Jeśli tak, co będzie wymagane? Dzięki za wszelkie odpowiedzi. bowtie-trifive:gba:
 
#3 ·
Przekładnia 700-R4 została przemianowana na 4L60 dla modeli z 1992 roku. Są one zasadniczo tą samą przekładnią.

Ale począwszy od 1994 roku, Chevy zaczął używać przekładni 4L60E. 4L60E to elektronicznie sterowana wersja 700-R4/4L60. 4L60E potrzebuje elektronicznego kontrolera do działania - więc nie jest zamienna.

Przekładnie 700-R4 i 4L60 mają linkę TV, która łączy się z gaźnikiem lub korpusem przepustnicy, i mają 4-pinowe złącze do blokady konwertera momentu obrotowego. Przekładnie 4L60E mają 23-pinowe złącze dla kontrolera i brak linki.
 
#4 ·
4l60 ma tylko przełącznik uziemiający OD dla elektromagnesu blokady TCC zamontowany na korpusie zaworu + jest wewnętrzny przełącznik termiczny, który nie pozwoli na zablokowanie, dopóki IIRC 140*.

Usunąłem przełącznik termiczny, a następnie poprowadziłem przewód zasilający 12 V bezpośrednio do elektromagnesu, drugi przewód z elektromagnesu łączy się z przełącznikiem uziemiającym na korpusie zaworu. W trybie OD przełącznik uziemia elektromagnes, działa i następuje blokada TCC.

jpg.gif 2-17-10 r.jpg (161.4 KB)
 
#12 ·
Na początku lat 90. GM zmieniło nazwy wszystkich swoich skrzyń biegów. Stworzyli ustandaryzowany system nazewnictwa w całej swojej linii produktów i zmienili nazwę TH400 na 3L80. 700R4 stał się 4L60 i tak dalej. Nie ma żadnej różnicy poza nazwą. 3L80 oznacza trzy biegi, montaż wzdłużny (napęd na tylne koła), a 80 oznacza, że ​​może obsłużyć 8000 funtów. w masie całkowitej pojazdu (podobno

Znalazłem to w Internecie, więc musi być prawdą.
 
#13 ·
Należy również pamiętać, że w przypadku 700r4/4l60 kabel TV nie jest kablem kickdown, jak w starej skrzyni 350. Kontroluje on ciśnienie w skrzyni biegów i potrzebny będzie wspornik pasujący do typu gaźnika, który zapewni odpowiedni ruch linki w zależności od położenia przepustnicy. Wsporniki te są łatwo dostępne na rynku wtórnym.