Chevy Tri Five Forum banner
21 - 34 of 35 Posts
Discussion starter · #21 ·
Klinkt also alsof je een leuke tijd hebt gehad! Ik zou benieuwd zijn hoe het presteert als je hem gewoon in de aandrijving zet en gaat.
Vertrouw me, dat zal ik de volgende keer proberen. Helaas zal die volgende keer pas volgend voorjaar zijn. Dat was hier de laatste test- en tuningavond van het jaar.

En ja, al met al heb ik een leuke tijd gehad. Ik geef toe dat ik een beetje nerveus was voor de eerste run. Ik dacht aan duizend dingen die fout konden gaan, LOL Maar nadat ik die eerste run achter de rug had, voelde ik me veel comfortabeler bij de tweede run. Ik sprak met veel mensen daar die naar me toe kwamen en me complimenten gaven over de auto, wat leuk was. Goede mensen hier in noordoost Tennessee.

Was gewoon nieuwsgierig, heb je hem veel laten afslaan bij de startlijn. Ik denk dat je nog een tiende uit de 60 voet kunt halen. de pk-cijfers die je van de dyno hebt, zouden goed moeten zijn voor ongeveer 11,90-12,00. behoorlijk respectabel voor een straatauto.

Ter verduidelijking, mijn ECU is van Chevrolet Performance en is gemaakt voor mijn crate engine. Mijn 4L80e wordt aangestuurd door een U.S. Shift Quick 4 TCM.

Tijdens de bouw had ik oorspronkelijk een Sniper in-tank brandstofpomp geïnstalleerd. Deze ging minder dan 4 maanden mee voordat hij defect raakte, dus ik ben het met je eens over je opmerking over de Sniper-kwaliteit. Ik heb sindsdien geleerd dat ik een lampje kan aansluiten en de massadraad naar de WARN-uitgangsklem van mijn Dakota Digital-regelbox kan leiden, en deze zo kan configureren dat deze massa activeert bij een bepaald toerental.
Mijn excuses, ik dacht dat je een dominator ecu had. De quick shift is een geweldige unit, ik zou denken dat deze het WOT schakelpunt voor je zou kunnen regelen. Klinkt alsof je plezier hebt gehad, wat het belangrijkste is, en de auto is solide

• Like
Reactions: Bitchin'57
Discussion starter · #25 · (Edited)
Gewoon nieuwsgierig, heb je hem veel laten afslaan aan de startlijn. Ik denk dat je nog een tiende uit de 60 voet kunt halen. De pk-cijfers die je van de dyno hebt, zouden goed moeten zijn voor ongeveer 11,90-12,00. Verdomd respectabel voor een straatauto.
Nee, ik trapte gewoon op het gaspedaal. Ik zal het de volgende keer echter proberen.

Discussion starter · #27 ·
Ik denk dat ik het probleem met het herhaaldelijk knipperende neerwaartse spoor van mijn Sniper-schakellamp heb gevonden. Het heeft een functie genaamd Launch RPM. Bij het instellen van de schakellamp heb ik die functie in het menu overgeslagen omdat ik hem niet nodig had. Nou, hij wordt geleverd met die functie ingeschakeld en staat standaard op 3.000 tpm. Ik had hem moeten uitschakelen, wat ik nu heb gedaan.

Discussion starter · #28 ·
Beter dan een 1.80 60' op radials zou ik behoorlijk goed noemen. Mid 12s als je het naar de strip reed, nog beter. De topsnelheid lijkt wat laag voor het vermogen, maar de auto lijkt goed te werken en duidelijk plat te liggen. Goed gedaan!
Ik hoop dat de lage topsnelheid kwam doordat ik in de vierde versnelling, oftewel overdrive, door de topsnelheid ging. Met andere woorden, ik schreeuwde de motor niet naar zijn piekvermogen.

Dat zou het beste zijn als het laag blijft; Ik weet dat Bristol behoorlijk laks is als het geen NHRA-evenement is, maar ik zou schatten dat 120 of zo (wat gezien je pk's aannemelijk lijkt) vrij snel de verkeerde soort aandacht zou trekken!

dat zou een paar kilometer per uur schelen, maar niets dramatisch. De auto zou 114-116 kilometer per uur moeten zijn.

Discussion starter · #31 ·
dat zou een paar mph verklaren, maar niets dramatisch. auto zou 114-116 mph moeten zijn.
Dus, waar is de rest van mijn pk gebleven? :ROFLMAO: Ik ga me er geen zorgen over maken. Ik zal het oordeel opschorten totdat ik verschillende perfect geschakelde, schone passes kan maken op een mooie koele dag.
Alleen voor de lol ga ik de lijn druk in mijn 4L80e controleren.

Stall it up and launch it. It all starts with the first 60feet. Also shifting it closer to on time will help

• Like
Reactions: TheHotrodHandyman
Ik heb een paar eerste runs gemaakt op een dragstrip met mijn '57 Chevy. Ik heb mijn Nitto drag radials leeggelaten tot 22 psi. Zonder linelock kon ik wat rook uit de Nittos laten komen. Bij de eerste run kwam ik van de lijn met bijna vol gas. Jongens, die Nitto's grepen! Mijn schakelen was verschrikkelijk, omdat mijn Holley Sniper schakellicht de hele baan gek aan het knipperen was. Ik had het ingesteld om aan te gaan bij 6.300 tpm. Ik wist niet wanneer ik moest schakelen omdat het schakellicht bijna constant knipperde. Ik schakelde naar de 2e, 3e, 4e versnelling en schakelde per ongeluk naar de neutraal voordat ik hem weer in de 4e zette voordat ik door de finish ging. ET was een 12.54. De topsnelheidsklok was duidelijk verstoord.

Dit is het ding met mijn Holley Sniper schakellicht. Het wordt direct in mijn OBD II-poort gestoken. Probleem is, mijn Dakota Digital meters zijn er al op aangesloten. Ik kocht een OBD II splitterkabel, maar ontdekte dat deze niet twee aparte dingen kan bedienen. Dus, wat ik op de baan deed, was mijn DD meters loskoppelen en het schakellicht aansluiten. Maar nu heb ik geen toerenteller meer, dus moest ik alleen vertrouwen op het schakellicht. Eerlijk gezegd, met de manier waarop dat ding werkte, was ik beter af geweest zonder het schakellicht.

De tweede run was niet beter. Ik wist niet wat er aan de hand was met het schakellicht, maar ik hield het aangesloten. Ik schakelde te vroeg naar de 2e en 3e versnelling, zelfs naar de 4e om te proberen het verdomde schakellicht te ontwijken, maar zonder succes. ET op die run was een 12.66 @ 106 mph.

Ik ga terug naar mijn tuner en laat hem kijken naar de lijn drukken op mijn transmissie, om er zeker van te zijn dat ze daar zijn waar ze moeten zijn bij WOT. En ik moet iets anders doen met het schakellicht, waarschijnlijk een ander type kopen dat bedraad is.

Om welke reden dan ook, mijn vrouw heeft geen video van de eerste run gekregen. Hier is een video van de tweede run. Sorry dat ze mijn burnout niet heeft vastgelegd. :confused:
Klinkt alsof je een leuke tijd had! Ik zou benieuwd zijn hoe het gaat als je hem gewoon in drive zet en gaat.
Ik heb een paar eerste runs gemaakt op een dragstrip met mijn '57 Chevy. Ik heb mijn Nitto drag radials leeggelaten tot 22 psi. Zonder linelock kon ik wat rook uit de Nittos laten komen. Bij de eerste run kwam ik van de lijn met bijna vol gas. Jongens, die Nitto's grepen! Mijn schakelen was verschrikkelijk, omdat mijn Holley Sniper schakellicht de hele baan gek aan het knipperen was. Ik had het ingesteld om aan te gaan bij 6.300 tpm. Ik wist niet wanneer ik moest schakelen omdat het schakellicht bijna constant knipperde. Ik schakelde naar de 2e, 3e, 4e versnelling en schakelde per ongeluk naar de neutraal voordat ik hem weer in de 4e zette voordat ik door de finish ging. ET was een 12.54. De topsnelheidsklok was duidelijk verstoord.

Dit is het ding met mijn Holley Sniper schakellicht. Het wordt direct in mijn OBD II-poort gestoken. Probleem is, mijn Dakota Digital meters zijn er al op aangesloten. Ik kocht een OBD II splitterkabel, maar ontdekte dat deze niet twee aparte dingen kan bedienen. Dus, wat ik op de baan deed, was mijn DD meters loskoppelen en het schakellicht aansluiten. Maar nu heb ik geen toerenteller meer, dus moest ik alleen vertrouwen op het schakellicht. Eerlijk gezegd, met de manier waarop dat ding werkte, was ik beter af geweest zonder het schakellicht.

De tweede run was niet beter. Ik wist niet wat er aan de hand was met het schakellicht, maar ik hield het aangesloten. Ik schakelde te vroeg naar de 2e en 3e versnelling, zelfs naar de 4e om te proberen het verdomde schakellicht te ontwijken, maar zonder succes. ET op die run was een 12.66 @ 106 mph.

Ik ga terug naar mijn tuner en laat hem kijken naar de lijn drukken op mijn transmissie, om er zeker van te zijn dat ze daar zijn waar ze moeten zijn bij WOT. En ik moet iets anders doen met het schakellicht, waarschijnlijk een ander type kopen dat bedraad is.

Om welke reden dan ook, mijn vrouw heeft geen video van de eerste run gekregen. Hier is een video van de tweede run. Sorry dat ze mijn burnout niet heeft vastgelegd. :confused:

21 - 34 of 35 Posts