Chevy Tri Five Forum banner

Terminator X i kontroler trans 4l85e?

1.7K views 21 replies 6 participants last post by  Rachel Clegg  
#1 ·
Odzyskałem swój samochód na drodze po 6 latach budowy, jednak mam kilka błędów do rozwiązania.
Silnik: 427 BB, skrzynia biegów 4l85e GM tcm, wtrysk paliwa, Terminator X ecu.
Silnik działa dobrze, skrzynia biegów zmienia biegi od 1 do 3, ale brak funkcji nadbiegu lub blokady.
Moje badania pokazują, że 4l85e potrzebuje Terminator X Max ecu do komunikacji z tcm.
Moje pytanie brzmi, czy ktoś inny przez to przechodził i czy istnieje jakieś inne rozwiązanie niż zakup ecu za 1100 $ i wiązki przewodów za 275 $?
Jeśli nie, będę miał na sprzedaż ecu Terminator x za 875 $.
Dzięki za wszelkie sugestie.
Russ
 
#3 ·
Moje badania pokazują, że 4l85e potrzebuje jednostki sterującej Terminator X Max, aby połączyć się z tcm.
X Max staje się TCM. Podłączasz go do skrzyni biegów i ustawiasz swoje parametry w programie Terminator X. Stamtąd możesz ustawić punkty zmiany biegów itp. Ponieważ masz tylko MAX, będziesz potrzebować samodzielnego kontrolera, który możesz mieć, lub wybrać X MAX ECU/wiązka. Za przyzwoity samodzielny kontroler zapłacisz około 2/3 kosztów ulepszenia X MAX. TCI sprzedaje dość tani kontroler. Compushift, FAST EZTCU to niektóre z innych, a ich ceny rosną.
 
#5 ·
X Max staje się TCM. Podłączasz go do skrzyni biegów i ustawiasz swoje parametry w programie Terminator X. Stamtąd możesz ustawić punkty zmiany biegów itp. Ponieważ masz tylko MAX, będziesz potrzebować samodzielnego kontrolera, który być może już masz, lub przejść na X MAX ECU/wiązka przewodów. Za przyzwoity samodzielny kontroler zapłacisz około 2/3 kosztów ulepszenia X MAX. TCI sprzedaje dość tani kontroler. Compushift, FAST EZTCU to niektóre z innych, a ich ceny rosną.
BO185 & Hadafew
Dzięki za odpowiedzi
Mam kontroler, wiązkę przewodów i oprogramowanie, które otrzymałem z urządzeniem, które kupiłem w Summit (pn 19332780), to bardzo drogie urządzenie, jeśli nie mogę go użyć.
Silnik to BB 427 z 8-punktowym wtryskiem paliwa, ma wszystkie czujniki, w tym TPS, nie znam się na kontrolerze GM, aby wiedzieć, czy jest samodzielny, czy może współpracować z ECU Terminator X.
Mam gościa, który uważa, że wie, jak sprawić, by mój ECU i kontroler GM działały, jednak chciałbym mieć wszelkie wskazówki, co wolno, a czego nie, co działa, a co nie, zanim przekażę mu mój samochód.
Jeszcze raz dzięki.
Russ
Image
 
#4 ·
Jakiego oddzielnego TCM używasz? Może to być problem z TCM lub problem z przekładnią. Ponieważ zmienia biegi 1-3, TCM działa w pewnym stopniu.
 
#6 ·
carbureted-ramjet-and-efi-auto-transmission-control-system.pdf oto instrukcje. Czy kupiłeś skrzynię biegów i kontroler razem? Czy wtyczka jest również prawidłowo włożona, niektóre można włożyć obrócone o 180 stopni, co zwykle powoduje problemy, zwykle wcale nie zmieniają biegu. Wreszcie, czy sygnał czujnika TPS jest rozdzielony, więc trafia zarówno do terminatora, jak i do TCM? Jeśli nie, powinno tak być.
 
#8 ·
Twój Terminator X będzie kontrolował tylko silnik. Twój TCM powinien być w stanie kontrolować twoją skrzynię biegów. Wtyczka obrócona o 180 stopni to realna rzecz, ale zwykle dostajesz tylko zmianę 1-2. Jeśli musisz podzielić sygnał TPS, użyj wysokiej jakości rozdzielacza lub zrób dobre połączenie. Terminator X jest podatny na zakłócenia. Możesz otrzymać powtarzające się komunikaty o resetowaniu TPS, jeśli wszystko nie jest czyste. Nowsze ECU wydają się lepiej sobie z tym radzić. Nie jestem pewien, jak stary jest twój ECU.
 
#9 ·
Your Terminator X will control the engine only. Your TCM should be able to control your trans. The plug 180 degrees out is a real thing, but usually you only get a 1-2 shift. If you need to split the TPS signal, use a quality splitter or do a good splice. The Terminator X is prone to screwing up with any interference. You might get repeated TPS reset messages if everything isn't sanitary. The newer ECU's seem to handle it better. I am not sure how old your ECU is.
Miałem kilka Tri 5
Doceniam całą waszą pomoc, współpracuję z warsztatem, który zasugerował wymianę X na X Max (554-153) i powiązaną wiązkę przewodów skrzyni biegów (558-405). Mam nadzieję, że to wszystko zadziała.
Jeszcze raz dziękuję.
Russ
 
#12 ·
Kazałbym im podłączyć czytnik kodów OBD II do portu w okablowaniu i sprawdzić, czy są jakieś kody TCM. Jeśli masz czytnik kodów i widzisz, gdzie znajduje się port OBD II, możesz sam sprawdzić, czy są w nim jakieś kody. Powinien być kod mówiący nam, dlaczego nie wchodzi na 4. bieg lub się blokuje.
 
#13 ·
Nowe pytanie
Zamówiłem Terminator X Max i wiązkę przewodów trans, pytanie brzmi, czy obecna wiązka przewodów silnika Terminator X i tuner ręczny połączą się z X Max, czy też muszę zamówić inne elementy?
Holley jest zamknięte w weekendy, inaczej bym ich zapytał.
Dzięki.
Russ
 
#15 ·
Jedyna prawdziwa różnica będzie polegała na rozmiarze ECU, co oznacza kilka dodatkowych otworów montażowych dalej od siebie i kilka drobnych okablowań. Będziesz potrzebować przewodu światła stopu wpiętego w wiązkę przewodów skrzyni biegów, szary przewód i będziesz potrzebować czystego przewodu zapłonu do wiązki przewodów skrzyni biegów, czerwony przewód. Przez czysty rozumiem nie ten sam przewód zapłonu co ECU.

Holley stwierdza:

Zasilanie tego przewodu NIE może być podłączone do tego samego punktu, do którego podłączony jest przewód zasilający ECU (czerwono-biały przewód).
Jeśli są one połączone razem, zasilanie skrzyni biegów zasili z powrotem ECU, a ECU/silnik nie wyłączy się po wyłączeniu kluczyka. Użyj przekaźnika lub oddzielnego punktu poboru zasilania zapłonu, aby zasilić wiązkę przewodów skrzyni biegów.
 
#16 ·
Jedyną realną różnicą będzie rozmiar ECU, co oznacza kilka dodatkowych otworów montażowych dalej od siebie i kilka drobnych przewodów. Będziesz potrzebował przewodu światła stopu wpiętego w wiązkę przewodów skrzyni biegów, szary przewód i będziesz potrzebował czystego przewodu zapłonu do wiązki przewodów skrzyni biegów, czerwony przewód. Przez czysty rozumiem nie ten sam przewód zapłonu co ECU.

Holley stwierdza:

Zasilanie tego przewodu NIE może być podłączone do tego samego punktu, do którego podłączony jest przewód zasilający ECU (czerwono-biały przewód).
Jeśli są one połączone, zasilanie skrzyni biegów zasili z powrotem ECU, a ECU/silnik nie wyłączy się po wyłączeniu kluczyka. Użyj przekaźnika lub oddzielnego punktu poboru zasilania zapłonu, aby zasilić wiązkę przewodów skrzyni biegów.
Dzięki Hotrod & Had a few.
Twoje informacje bardzo mi to ułatwiają.
Russ
 
#19 ·
Aktualizacja:
Terminator X Max jest zainstalowany, a skrzynia biegów ma teraz nadbieg.
Znalazłem gościa w mojej okolicy, który jest mistrzem w tuningu, zainstalował X Max, przejrzał stary tuning, poprawił wszelkie odczyty, które były nieprawidłowe, dostosował punkty zmiany biegów w skrzyni biegów, skonfigurował ECU do komunikacji z cyfrowym wyświetlaczem, skonfigurował radio (jestem starym facetem, nowe radia przekraczają moją wiedzę).
Jestem zadowolony, samochód świetnie jeździ, dobrze brzmi, a z nadbiegiem obracam się z prędkością 1900 obr./min przy 70 mph.
Dzięki wszystkim, którzy próbowali pomóc.
Russ
 
#22 ·
Wcześniej spotkałem się z podobnym problemem. Niestety, masz rację, że standardowy komputer ECU Terminator X nie kontroluje skrzyni biegów 4L85E; wymaga on Terminator X Max do pełnej kontroli nad skrzynią biegów, w tym nadbiegu i blokady konwertera. Opcje są nieco ograniczone bez ulepszania, ale możesz rozważyć niezależne kontrolery skrzyni biegów innych firm, które mogą współpracować z Twoją obecną konfiguracją. Marki takie jak TCI lub PCS mogą mieć rozwiązania, chociaż ceny mogą się różnić. Inną opcją są ręczne przełączniki nadbiegu/blokady, ale są one mniej wygodne.