Hallo allemaal,
Ik overweeg serieus om uit de autohobby te stappen. Ik heb al twee jaar niet meer in mijn '56 gereden, afgezien van een paar rondjes om de blok om de boel gesmeerd te houden. En ik mis het helemaal niet. Ik heb de afgelopen 10 jaar veel pauzes gehad met de auto... Ik denk dat ik gewoon uit de auto ben gegroeid. Ik heb hem sinds ik 16 was. Ik ben nu bijna 50 en wil verder en me concentreren op andere dingen in het leven... vervroegd pensioen en het kopen van een hut in de bergen hier in Wyoming, zodat ik elke dag in de zomer kan vissen.
Ik weet niet eens wat een eerlijke vraagprijs is.
De auto is een '56 Belair tweedelige hardtop. Ik heb het plaatwerk en de lak ongeveer 15 jaar geleden gedaan. Het is een laklaag van bestuurderskwaliteit met gebreken en wat chips/krassen. Het is zeker niet perfect, maar het ziet er goed uit. Al het glas is goed, de bekleding is goed/compleet. Kan een nieuw verchroomde achterbumper en achterlichtbehuizing gebruiken.
Nieuwe elektra (AAW-spullen).
Het frame heeft een C4-voorclip (van Classic Edge Designs) met Viking dubbel verstelbare schroefsets, C4-draagarmen met Global West Del-a-lum-bussen, stuurbekrachtiging met Z51-koeler, C5/6 hybride 13" schijfremmen. De achterwielophanging is grotendeels standaard, 3" verlaagde bladveren, schokdemperstang, Viking dubbel verstelbare schokdempers. De achteras is een Ford 8.8, 3.73 met trac-loc (equivalent van een GM posi) van een Explorer met 11,2" schijfremmen. Heeft C7 Corvette 18x8.5 wielen rondom. Gloednieuwe banden (Bridgestone S007 255 voor, 275 achter). Ik denk niet dat ze zelfs 50 mijl erop hebben staan.
De motor is een 421ci Dart SHP-blok met AFR 220-koppen, een behoorlijk woeste hydro-roller nokkenas, headers, x-pipe, 2,5" uitlaat met Borla-dempers. Heb alle specificaties van de motor en zelfs montagefoto's... hetzelfde met de C4-voorclip. Holley HP EFI met Holley Stealth-gasklep, professioneel afgesteld. Muncie M20-transmissie met Spec Stage 2+ koppeling. Grote aluminium crossflow radiator met dubbele SPAL-ventilatoren bestuurd door Holley ECU. De auto is erg snel, maar rijdt goed tijdens het cruisen... heeft meer vermogen dan de banden aankunnen in het grootste deel van de tweede versnelling. Nooit op de dyno geweest, maar ergens in het 525 PK-gebied met vergelijkbaar koppel. De motor heeft waarschijnlijk 1000 mijl erop staan. De transmissie schakelt geweldig. De auto remt uitzonderlijk goed.
Het interieur is schaars. Recaro-kuipstoelen met tapijt... verder niets. Dashboard is er helemaal, samen met meters. Achterbank en armleuningen moeten opnieuw worden gedaan, maar ik heb ze.
De auto is een beetje radicaal omdat ik hem heb gebouwd voor autocross, maar hij kan worden ontstemd en de voorwielophanging kan worden verzacht.
Foto van de betreffende auto. Wat vinden jullie van een fatsoenlijke en realistische startprijs?
Ik overweeg serieus om uit de autohobby te stappen. Ik heb al twee jaar niet meer in mijn '56 gereden, afgezien van een paar rondjes om de blok om de boel gesmeerd te houden. En ik mis het helemaal niet. Ik heb de afgelopen 10 jaar veel pauzes gehad met de auto... Ik denk dat ik gewoon uit de auto ben gegroeid. Ik heb hem sinds ik 16 was. Ik ben nu bijna 50 en wil verder en me concentreren op andere dingen in het leven... vervroegd pensioen en het kopen van een hut in de bergen hier in Wyoming, zodat ik elke dag in de zomer kan vissen.
Ik weet niet eens wat een eerlijke vraagprijs is.
De auto is een '56 Belair tweedelige hardtop. Ik heb het plaatwerk en de lak ongeveer 15 jaar geleden gedaan. Het is een laklaag van bestuurderskwaliteit met gebreken en wat chips/krassen. Het is zeker niet perfect, maar het ziet er goed uit. Al het glas is goed, de bekleding is goed/compleet. Kan een nieuw verchroomde achterbumper en achterlichtbehuizing gebruiken.
Nieuwe elektra (AAW-spullen).
Het frame heeft een C4-voorclip (van Classic Edge Designs) met Viking dubbel verstelbare schroefsets, C4-draagarmen met Global West Del-a-lum-bussen, stuurbekrachtiging met Z51-koeler, C5/6 hybride 13" schijfremmen. De achterwielophanging is grotendeels standaard, 3" verlaagde bladveren, schokdemperstang, Viking dubbel verstelbare schokdempers. De achteras is een Ford 8.8, 3.73 met trac-loc (equivalent van een GM posi) van een Explorer met 11,2" schijfremmen. Heeft C7 Corvette 18x8.5 wielen rondom. Gloednieuwe banden (Bridgestone S007 255 voor, 275 achter). Ik denk niet dat ze zelfs 50 mijl erop hebben staan.
De motor is een 421ci Dart SHP-blok met AFR 220-koppen, een behoorlijk woeste hydro-roller nokkenas, headers, x-pipe, 2,5" uitlaat met Borla-dempers. Heb alle specificaties van de motor en zelfs montagefoto's... hetzelfde met de C4-voorclip. Holley HP EFI met Holley Stealth-gasklep, professioneel afgesteld. Muncie M20-transmissie met Spec Stage 2+ koppeling. Grote aluminium crossflow radiator met dubbele SPAL-ventilatoren bestuurd door Holley ECU. De auto is erg snel, maar rijdt goed tijdens het cruisen... heeft meer vermogen dan de banden aankunnen in het grootste deel van de tweede versnelling. Nooit op de dyno geweest, maar ergens in het 525 PK-gebied met vergelijkbaar koppel. De motor heeft waarschijnlijk 1000 mijl erop staan. De transmissie schakelt geweldig. De auto remt uitzonderlijk goed.
Het interieur is schaars. Recaro-kuipstoelen met tapijt... verder niets. Dashboard is er helemaal, samen met meters. Achterbank en armleuningen moeten opnieuw worden gedaan, maar ik heb ze.
De auto is een beetje radicaal omdat ik hem heb gebouwd voor autocross, maar hij kan worden ontstemd en de voorwielophanging kan worden verzacht.
Foto van de betreffende auto. Wat vinden jullie van een fatsoenlijke en realistische startprijs?