Chevy Tri Five Forum banner
1 - 20 of 28 Posts

hutchenc

· Registered
3,994 Posts
Discussion starter · #1 · (Edited)
Hallo allemaal,

Ik overweeg serieus om uit de autohobby te stappen. Ik heb al twee jaar niet meer in mijn '56 gereden, afgezien van een paar rondjes om de blok om de boel gesmeerd te houden. En ik mis het helemaal niet. Ik heb de afgelopen 10 jaar veel pauzes gehad met de auto... Ik denk dat ik gewoon uit de auto ben gegroeid. Ik heb hem sinds ik 16 was. Ik ben nu bijna 50 en wil verder en me concentreren op andere dingen in het leven... vervroegd pensioen en het kopen van een hut in de bergen hier in Wyoming, zodat ik elke dag in de zomer kan vissen.

Ik weet niet eens wat een eerlijke vraagprijs is.

De auto is een '56 Belair tweedelige hardtop. Ik heb het plaatwerk en de lak ongeveer 15 jaar geleden gedaan. Het is een laklaag van bestuurderskwaliteit met gebreken en wat chips/krassen. Het is zeker niet perfect, maar het ziet er goed uit. Al het glas is goed, de bekleding is goed/compleet. Kan een nieuw verchroomde achterbumper en achterlichtbehuizing gebruiken.

Nieuwe elektra (AAW-spullen).

Het frame heeft een C4-voorclip (van Classic Edge Designs) met Viking dubbel verstelbare schroefsets, C4-draagarmen met Global West Del-a-lum-bussen, stuurbekrachtiging met Z51-koeler, C5/6 hybride 13" schijfremmen. De achterwielophanging is grotendeels standaard, 3" verlaagde bladveren, schokdemperstang, Viking dubbel verstelbare schokdempers. De achteras is een Ford 8.8, 3.73 met trac-loc (equivalent van een GM posi) van een Explorer met 11,2" schijfremmen. Heeft C7 Corvette 18x8.5 wielen rondom. Gloednieuwe banden (Bridgestone S007 255 voor, 275 achter). Ik denk niet dat ze zelfs 50 mijl erop hebben staan.

De motor is een 421ci Dart SHP-blok met AFR 220-koppen, een behoorlijk woeste hydro-roller nokkenas, headers, x-pipe, 2,5" uitlaat met Borla-dempers. Heb alle specificaties van de motor en zelfs montagefoto's... hetzelfde met de C4-voorclip. Holley HP EFI met Holley Stealth-gasklep, professioneel afgesteld. Muncie M20-transmissie met Spec Stage 2+ koppeling. Grote aluminium crossflow radiator met dubbele SPAL-ventilatoren bestuurd door Holley ECU. De auto is erg snel, maar rijdt goed tijdens het cruisen... heeft meer vermogen dan de banden aankunnen in het grootste deel van de tweede versnelling. Nooit op de dyno geweest, maar ergens in het 525 PK-gebied met vergelijkbaar koppel. De motor heeft waarschijnlijk 1000 mijl erop staan. De transmissie schakelt geweldig. De auto remt uitzonderlijk goed.

Het interieur is schaars. Recaro-kuipstoelen met tapijt... verder niets. Dashboard is er helemaal, samen met meters. Achterbank en armleuningen moeten opnieuw worden gedaan, maar ik heb ze.

De auto is een beetje radicaal omdat ik hem heb gebouwd voor autocross, maar hij kan worden ontstemd en de voorwielophanging kan worden verzacht.

Foto van de betreffende auto. Wat vinden jullie van een fatsoenlijke en realistische startprijs?

Image

Ik begrijp wel een beetje de richting die je opgaat, het heeft geen zin om het gewoon te laten liggen als de vissen bijten. Ik weet zeker dat je er een flink bedrag in hebt geïnvesteerd. Persoonlijk, afhankelijk van de markt in jouw regio, zou ik het haten om een ​​$$ bedrag te speculeren. Je kunt het adverteren in Hemmings, wat een manier is om te gaan en om te gaan met de telefoontjes en onzin etc. of een klassieke autodealer de taak laten uitvoeren. Ja, er zijn kosten aan verbonden, maar er kunnen voordelen zijn. Ik weet dat je op zoek was naar een getal, ik weet zeker dat anderen met meer ervaring zich zullen melden. Hoe dan ook, begin hoog, je kunt altijd naar beneden komen. Veel succes ermee en met je toekomstplannen.

Zolang je mist wat je hebt als het weg is, dan is je beslissing genomen. Het zou moeilijk voor me zijn om afscheid te nemen van een Trifive die ik zo lang heb gebouwd en gehouden, ik zou liever aan mijn rommel vasthouden.

Trouwens, je hebt een mooie auto, je zult geen problemen hebben om hem te verkopen.

Trouwens, je hebt een mooie auto, je zult er geen problemen mee hebben om hem te verkopen.
Eens, je 56 is prachtig. Klinkt alsof je er veel werk aan hebt gehad.

We zouden het jammer vinden als je weggaat. Man, ik wou dat ik de auto's die ik had toen ik op de middelbare school zat, had gehouden.
Maar, het maakt niet uit. Ik begrijp zeker waar je vandaan komt; naarmate we ouder worden, veranderen onze prioriteiten soms.
Ik heb een periode van 16 jaar gehad waarin ik nauwelijks naar mijn project Corvette in de garage keek, laat staan eraan werkte. Het gebeurt...

Heb je nog andere hobbyauto's die je auto-enthousiasme zouden bevredigen? Of wil je er helemaal uit met auto's?

Dat is een moeilijke. Het is een behoorlijk serieus stuk en zal, denk ik, een vrij smalle groep kopers aanspreken. Bijna elke potentiële koper zal iets zien dat hij veranderd wil hebben en de aanbiedingen zullen dat weerspiegelen. Voor elke man die van een grote, ruige Gen 1 houdt, zal er een man zijn die een LS wil. Of een andere kleur. Of een overdrive-transmissie. Of… De reële prijs zal grotendeels worden bepaald door de details: paneelpassing, lak, bedrading, kwaliteit van de fabricage. Dat gezegd hebbende, $ 40-50k? Ik aarzel om een ​​getal te noemen, maar je vraagt ​​het. Ik weet dat je dat niet in de buurt zou kunnen repliceren. Maar ik denk dat iemand meer moet betalen dan dat, ze moeten van elke keuze houden die je hebt gemaakt bij het maken van je auto. Ik hoop dat dat niet beledigend is; voor de goede orde, ik zou graag veel van wat je hebt gedaan in mijn eigen auto willen repliceren. Ik wens je veel succes met de verkoop en hoop je bijdragen aan deze site nog steeds te zien.

Je bent hier al een tijdje lid. Het verbaast me dat je er afstand van zou doen, aangezien je het al zo lang bezit. Ik benijd degenen onder jullie die hun auto's al sinds de middelbare school hebben. Maar iemand zal er blij mee zijn.
Slechts een gok, maar ik denk dat het bijna $50.000 waard is.

Discussion starter · #8 ·
Eén gedachte, en misschien meer moeite dan het waard is: misschien een milde 350/350 cruiser combo en de motor en versnellingsbak apart verkopen?
Bedankt voor alle input iedereen. Dit bevestigt zo'n beetje wat ik dacht... Ik weet dat het niet ieders kopje thee zal zijn en zoals je zei, elke koper zal zeker iets vinden dat ze niet leuk vinden aan de auto. Ik gokte meer in de $25K tot $30K range, maar ik zie 4-deurs berichten in de hoge tienerjaren, dus misschien zat ik laag?

Ook, Postman57, ik heb nagedacht over de milde 350/350 cruiser combo ja. Maar daarvoor zou ik de motor en versnellingsbak moeten verwijderen, wat waarschijnlijk niet iets is wat ik op dit moment wil doen. Eigenlijk ben ik begonnen met het verkopen van zoveel van mijn gereedschap dat ik mijn motorkraan en mijn motorstandaard heb weggedaan.

Wat betreft er helemaal uitstappen, daar ben ik niet 100% zeker van, maar ik heb geen zin meer om mijn vrije tijd te besteden aan sleutelen. Ik weet niet hoeveel uur ik in deze auto heb gestoken... waarschijnlijk duizenden. Mijn buren maakten altijd de grap dat ze dachten dat ik in de garage woonde en niet in mijn huis. Wat niet helemaal onjuist was. Ik heb een 2002 Corvette Z06 in goede staat. Hij staat echter al te koop... Ik had er ook al twee jaar niet meer in gereden. Mijn broer heeft ook zijn '67 Corvette... Ik rijd graag in die auto en vind het niet erg om eraan te sleutelen, want het is een solide auto. Totale cruiser... milde 350 met een M20 en 3.36's achterin.

Als er een goede klassieke auto-veiling in de buurt is, zou je die altijd kunnen gebruiken, dan weet je redelijk zeker dat het een eerlijke prijs oplevert. Er is ook Bring a Trailer, die ik met succes heb gebruikt om een VW Thing te verkopen. Ik heb het gevoel dat je ergens in de range van 35 tot 45K zit. Groot verschil in waarde tussen "rijderskwaliteit" lak/interieur/etc. en showkwaliteit.

Ik ruil je voor de schroothoop.

• Like
Reactions: davidc
Ik ben waarschijnlijk de laatste naar wie je zou willen luisteren met betrekking tot de waarde van je auto, maar je hebt er een paar leuke dingen mee gedaan. Ik weet zeker dat je er een behoorlijke investering in hebt. Voordat ik begon te zien wat anderen van de waarde vonden, dacht ik aan ongeveer $ 60.000,00?? IDK, Carmine.

Discussion starter · #14 ·
Ik ben waarschijnlijk de laatste aan wie je zou willen luisteren met betrekking tot de waarde van je auto, maar je hebt er een paar leuke dingen aan gedaan. Ik weet zeker dat je er een behoorlijke investering in hebt gedaan. Voordat ik ging kijken wat anderen van de waarde vonden, dacht ik aan ongeveer $ 60.000,00 of zo?? IDK, Carmine.
Carmine...Ik weet het eerlijk gezegd gewoon niet. Alles wat ik aan de auto heb gedaan, is meer dan 5 jaar geleden of langer, voordat de prijzen van dingen uit de hand liepen. Ik denk dat dat een deel is van de reden waarom ik zo onzeker ben over de waarde ervan.

Ik keek naar wat het zou kosten om alleen de motor te bouwen die ik erin heb...wowza!!! Blij dat ik dat heb gedaan toen ik het deed!

Wat bedoel je? Ik voel sarcasme, maar mijn sarcasmemeter is tegenwoordig niet zo goed online :)
Ik maakte een grapje met je. Ik heb een 55 4-deurs die ik de schroothoop noem, het is geweldig om mee te rijden en we vertrekken zaterdag uit Ca View attachment 463271
daarmee naar de Nationals in Ky

• Like
Reactions: 56Austin
Discussion starter · #17 ·
Update voor jullie. Ik heb er serieus over nagedacht om het te verkopen. Maar in plaats daarvan heb ik mijn C5 Z06 te koop gezet en die was snel verkocht. Dat deed me zelf een beetje twijfelen, maar uiteindelijk hou ik niet echt van die auto. Het is leuk, maar meh, en niemand geeft er om. Als ik later in mijn leven nog een wil, zijn ze niet moeilijk te vinden.

Toen ik daarover nadacht, heb ik mijn '56 daadwerkelijk voor een echte rit gebruikt en ja, ik ben nog niet klaar om deze auto te verkopen. Ik denk dat ik er meteen spijt van zou krijgen. Ik heb er zoveel werk en tijd in gestoken, ook al heeft hij hier en daar gebreken, het is een unieke auto die je niet elke dag ziet en hij trekt de aandacht terwijl hij verdomd snel is en hij handelt/stopt als een nieuwere vette. Ik heb een andere (hogere) set voorschokdempers met veren met een lagere snelheid (500 lb/in in plaats van de 600's die er nu op zitten) en ik denk dat ik de achterkant ook een beetje ga verhogen om hem wat minder ruw te maken op ruwe wegen.

Ik denk dat ik ga overwegen om er in de winter een minder luidruchtige nokkenas in te zetten, samen met een set stillere dempers. Zoals iemand anders al zei, draai de pit een beetje lager.

Bedankt voor alle reacties en adviezen. :)

1 - 20 of 28 Posts